21 Nisan 2011

SÖYLEŞİ : Mv. Aday Adayı AHU ÖZYURT

Sayın Ahu Ozyurt ile Aday Adaylığı Hakkında Söyleştik;

Aday Adaylarını daha yakından tanımak ve sizlerle de paylaşmak adına, bu yazımda da yeni bir söyleşi ile sizlerleyim, bugünkü konuğum, bir çoğumuzun bildiği bir isim Sayın Ahu Özyurt. Aday Adayları ile ilgili hemen hemen tüm medya organlarında çeşitli haber ve makalelere şahit olduğumuz seçime gidilen süreçte, bu defa geçtiğimiz günlerde ODA TV hadisesi ile igili olarak da , Soner Yalçın’ın CHP yönetimine ilettiği iddia edilen bir mektupta adı geçen Sayın Ahu Özyurt ‘un aday adaylığı dikkatimi çekti.. Kendisini bir çoğumuz mütevazi ve bilgili bir ekran yüzü olarak öncelikle TV Haber programlarından tanıyoruz..
2011 Genel Seçimleri CHP Bursa İli Aday Adaylığı ile ilgli bir söyleşi talebinde bulundum ve kendisi bu talebime olumlu cevap verdi.
Bu roportaj da keyif aldığım söyleşilerden biri oldu hiç şüphesiz. Söyleşi için yoğun temposundan bizlere zaman ayırdığı için , Sayın Ahu Özyurt’a bu vesile ile sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum ve, seçmenine ve ülkesine taahhüt ettiği tüm sözleri tutmak üzere talip olduğu hizmet yolunda başarılar diliyorum.
Dilerseniz şimdi söyleşimize geçelim...
-Aday Adayı Olmaya Tam Olarak Ne Zaman Karar Verdiniz ?
Adaylık başvurusu çok kolay aldığım bir karar değildi.. Gazetecilik mesleğine belki de cok uzun sure veda etmek anlamına gelecekti. Parti uyesi bile degildim. Ozellikle meslekdaşlarımın ardarda gozaltına alınması, ki pekçogu arkadaşımdır, artık bir karar almam gerektiğini hissettirdi.. Babam Mustafa Ozyurt eski Bursa Milletvekili'dir. Onun telkinleri ve ilçelerden gelen mesajlar da etkili oldu..

-Sizin de Bazı Aday Adayları Gibi Başarılı ve Önemli Bir Mesleğiniz Var..Neden Milletvekilliği ?
Çok kolay değil tahmin edersiniz ki.. ama artık bu ülkede başarılı bir gazeteci olmanın bir anlamı yok. Halka gerçekleri anlatmak giderek zorlaşıyor. Onlar adına yaptığımız soru sorma araştırma, anlatma yetkisi artık biz habercilerin elinde degil.. Ben siyasi iradenin talebiyle işten çıkarıldığımı alenen biliyorum.. Üstelik iktidar bunu yalanlama gereği de duymuyor.. Ben de bu şartlar altında bu işi yapabilmenin mumkun olmadığını düşünüyorum..  

-Bizler Sizi Genellikle TV Ekranlarından Tanıyoruz , Daha Öncesinde veya Hali Hazırda Siyasi Çalışmalarınız Oldu Mu? Var Mı ? Herhangi Bir Siyasi Partide Görev Aldınız mı Daha Önce ?
Hayır siyasetle aramdaki mesafeyi hep korudum. Sadece ABD Başkanlık seçimlerinde OBAMA kampanyasını içeriden izleyerek yazabilmek için gonullu oldum.. Ve siyasette çok şey öğretti bana o altı ay..

-Peki Aday Adaylığı İçin Neden CHP’yi Tercih Ettiniz ?
Sol eğilimli bir ailede buyudum. Biz hep CHP'liydik.. Sayın Baykal genel başkan olsa muhtemelen cesaret edemezdim adaylığa. Ama Kemal Kılıcdaroglu ile sekiz aydır seyahat ediyorum.. Onun insanlardaki etkisini goruyorum.. Sorumluluk almak gerek diye dusundum..

-Aday Adaylığı ve Daha Sonrasında Adaylık Sürecinde Ciddi Harcamalar Yapılması Söz Konusu Deniliyor, Bu Durumda Gerekli Finansmanı Nasıl Sağlayacaksınız ? Bazı Aday Adaylarının Sponsorlar Desteğinde Seçime Hazırlandıkları da İfade Ediliyor, Sizin Bu Anlamda Bir Sponsorunuz Var mı ?
Sponsorum yok..Ne kadar para harcayacağımı da bilemiyorum.. Doğrusu altı aydır duzenli bir gelirim olmadığı için de çok para harcamayı düşünmüyorum. Kapı kapı dolaşmayı, klasik usul siyaset yapmayı, halka mesajımızı doğrudan vermeyi umuyorum..Interneti ve görsel medyayı doğru kullanırsam sponsora da gerek kalmayacağını tahmin ediyorum..

- Seçmenlerinize Tam Olarak, Diğer Adaylardan Farklı Olabilecek Neler Vaad Ediyorsunuz ? Projeleriniz Nelerdir ? Kısaca Bahsedermisiniz ?
İşsizlikle daha ciddi bir mücadele şart.. Ortaöğrenim ve yükseköğrenimde çok ciddi değişiklikler yapmamız gerekli..Kadın istihdamı konusunda ve uluslararası ilişkiler konularında yoğun çalışmak istiyorum..Partinin ortadoğu ve AB'de görünümünu daha yükseltmek gerektiğini düşünüyorum.. 
- Seçimlerde Başörtülü Aday Gösterilmeli Mi Sizce ?
Evet gosterilebilmeli.. 
- Türkiye'de Nükleer Enerji Santrali Yapılmalı mı ?
Hayır kesinlikle.. 
- Ergenekon Davası İle İlgili  Degerlendirmeleriniz Nedir ?
Davada artık suçlu ve suçsuz birbirine girdi.. Bu nedenle hukuki geçerliliğini yitirmiş durumda.. Halkın nezdinde "Bunlar birşeyler yapmıştır" intibaı olusturulup herkes mahkum edilmeye calışılıyor ama artık bence bu da geçersiz.. Turkiye'de hukukun gerçek anlamda yok edildiği bir dava haline geldi Ergenekon.. Kat'i sonuc çikmayacağı gibi ciddi anlamda mahkumiyet de verilemeyecek. Çünkü 500 gündür mahkeme bekleyen tutuklular var. İfadeleri bile alınmadan hapis yatan onlarca insan var. Guantanamo'dan teknik anlamda hiçbir farkı yok..

- Güneydoğu ve Kürt Meselesi Hakkındaki Değerlendirmelerinizi Alabilirmiyim ? Demokratik Açılım Sizce Başarılı Gidiyor Mu?
Açılımın önemli tabuları yıktığını düşünüyorum ama nefesi buraya kadarmış. AKP hükümeti ve milliyetçi muhafazakar bürokrasi ile buraya kadar getirilebilir bu iş. Çünkü her iki yapının da sınırları var ve bunları aşamazlar.. Oysa CHP'nin ve STK'ların bu konuda kompleksi yok.. Sırtında icazeti de yok.. Ticari ilişkileri de yok.. Sıfırdan temiz sayfa açmak icin doğru zaman.. Yoksa cok geç kalırız..  

- Genel Başkanınızın Alevi ve Kürt Kimlişine Rağmen , Söylemlerinde Kürt ve Alevi İfadeleri Kullanmaması Tepkiler Aldı. Sizin Değerlendirmeniz Nedir Bu Konuda ?
Sayın Kılıçdaroğlu'nun kimliğini borazanla ifade etmesi gerekmiyor.. Onun nerelerden geçerek devletin en kritik kurumlarında göreve geldiğini bütün Türkiye biliyor. Turgut Özal da Kürt kimliği taşıyordu ama bunu kimsenin yüzüne vurması gerekmedi. Dahası o da devleti çok iyi tanıdığı için bazı şeyleri söylemeden de yapabilenlerdendi.. Alevi kimliği de bu toprağın onurudur, şanıdır..  Siyasetçiler o koltuklara oturduklarında artık şahsi kimliklerini değil milletin hepsini temsille yükümlüler. O nedenle hassasiyetleri "ihmal" degil, "sabır" işaretidir..

10 Nisan 2011

Twitter : @cngz_kync