21 Nisan 2011

SÖYLEŞİ : Mv.Aday Adayı SERRA KARAÇAM ÖZGÜÇ

Sayın Serra Karaçam Özgüç ile Adaylığı Hakkında Söyleştik;

Yakında gerçekleşecek olan 2011 Genel Seçimleri, özellikle aday adayları sayısı ve çok çeşitli meslek gruplarından aday adaylarının ‘’hizmete talip’’ olması ile gerçekten her zamankinden daha dikkat çeki bir özellik kazandı. Aday Adayları ile ilgili hemen hemen tüm medya organlarında çeşitli haber ve makalelere şahit olduğumuz şu günlerde, benim de dikkatimi geçtiğimiz günlerde Sabah Gazetesi köşe yazarlarından Sayın Sevilay Yükselir’in yazısına da konu olan, ve bir çoğumuzun TRT Haber kanalındaki Medya Müfettişi programından tanıdığı Serra Karaçam Özgüç çekti.
Kendisinden,  aynı internet haber portalı www.haberx.com da makale yazıyor olmanın da getirdiği cesaretle bir röportaj/söyleşi  talebinde bulundum ve kendisi bu talebime olumlu cevap verdi.
Ben son derece keyif aldığım bu söyleşiden dolayı Sayın Serra Karaçam Özgüç’e bu vesile ile bir kez daha sonsuz teşekkürlerimi iletiyor ve kendisinin de www.serrakaracam.com kişisel web sayfasında ve söyleşi esnasında da bahsettiği gibi, taahhüt ettiği tüm sözleri tutmak üzere talip olduğu ülkesine hizmet yolunda başarılar diliyorum.
Bakınız neler konuştuk...

-Aday Adayı Olmaya Tam Olarak Ne Zaman Karar Verdiniz ?
Tam olarak 2010 Aralık ayında.

-Başarılı ve Önemli Bir Mesleğiniz Var... Neden Milletvekilliği ?
Toplumun farklı kesimlerini farklı kültürleri bilen biri olarak Milleti temsil etmek ve herkes için çalışmak sorumluluğunu kendimde hissettim. Türkiye’nin değiştiği bu dönemeçte değişimi gerçekleştirenlerin sırtından yük almak önemli. Ülkem için kurduğum hayaller var. Onları gerçekleştirmek için çalışmanın bir yolu da bu.,

-Sevgili Dedeniz İhsan Karaçam’ın de Eski bir Milletvekili Olduğunu Biliyoruz, Sizin Aday Adaylığınızla İlgili Kendisinden Destek Alıyor musunuz ? Nasıl Değerlendiriyorlar Adaylığınızı ?
Gönül desteği veriyor. Tecrübelerini bana aktarıyor. Bazen önerilerini uygulayamayacağımı nedenleri ile açıkladığımda kızdığı da olmuştur.

-Peki Aday Adaylığı İçin Neden Ak Parti’yi Tercih Ettiniz ?
Ak Parti icraatlarının toplumsal karşılığı olduğunu düşünüyorum. Farklı kesimlere hitap ederek yola çıktı. Herkesi kucakladı. İnandığınız şeyleri kendinizce tamamlamak destek vermek istersiniz. Ben de öyle yapmak istedim. Türkiye’nin geleceğin gerçeğinde yerini alması adına itibarı adına yapılanları önemsiyorum.

-Aday Adaylığı ve Daha Sonrasında Adaylık Sürecinde Ciddi Harcamalar Yapılması Söz Konusu Deniliyor, Bu Durumda Gerekli Finansmanı Nasıl Sağlayacaksınız ? Bazı Aday Adaylarının Sponsorlar Desteğinde Seçime Hazırlandıkları da İfade Ediliyor, Sizin Bu Anlamda Bir Sponsorunuz Var mı ?
Ak Parti'ye aday adaylığı başvuru bedeli olarak 1,500 TL ve temayül yoklamaları öncesi aday tanıtım çalışmalarında kullanılmak üzere, kartvizit ve fotoğraflı CV broşürü için 600 TL harcadım. Siyasi Partiler adayların kendi masraflarını karşılamasını veya partiye maddi desteklerini önemsiyor olabilirler bu da çok normal. Ancak sizin faydalı olacağınıza inanırlarsa partiniz de sizi asgari şekilde de olsa destekleyecektir. Mülakatlarda da bu konu sorulmadı. Kimseyle sponsorluk için görüşme yapmadım.

- Seçmenlerinize Tam Olarak, Diğer Adaylardan Farklı Olabilecek Neler Vaad Ediyorsunuz ? Projeleriniz Nelerdir ? Kısaca Bahsedermisiniz ?
Ak parti ve diğer partilerden aday adaylarının projelerini çoğunlukla web sitelerinden takip ettim. Ben hizmete bir bütün olarak bakıyorum. Ülke politikasında sağduyu, ayrımcılığa dur diyebilmek, sosyal adaletin insanca yaşamanın tesisi, kadınların uğradığı zulümlerin engellenmesi ve cezalandırılması, mafya işbirlikçilerinin iyice sıfırlanması, evernsel hukuk devleti normlarının benimsenmesi, özel hayatın gizliliğini ihlal suçlarının düzenlenmesi, basın özgürlüğü, Avrupaya ihracat kotaları, yaşam tarzına dair endişelerin giderilmesi, Güneydoğu sorunu benim için önemli konular. YÖK ve üniversiteler ile iligli projelerim var. Özellikle ikinci üniversite okumada sınav durumu ve özel üniversitelere dair bazı uygulamaları önemsiyorum. Eziyet gören şiddete uğrayan dövülen satılan kadınların ümidi olmak için ''ABLA'' ismini verdiğimiz bir projemiz var. Ayrıca kadın konusunda geçtiğimiz dönemlerde Sayın Başbakan'ın ciddi adımlar attığını biliyoruz. Mecliste bu kararların uygulamadaki takibinin peşine düşen bir kadın milletvekilinin olması ise çok önemli. Kadın ve Aileden sorumlu Bakanlık ve ilgili kurumların çalışmalarına da destek vermek gerekiyor.

- Seçimlerde Başörtülü Aday Gösterilmeli Mi Sizce ?
Başörtülü kadınlardan fedakarlık yapmaları bekleniyor birkez daha. Türkiye yeni Anayasa sürecinde. Bu süreç tamamlanmadan bir adım atılmasını beklemek örtülü kadınlarımızın tabiki hakkı. Ancak süreç ile bazı haklar yeniden düzenlendiğinde yapılması daha kalıcı olacaktır. Neticede bu değişimi gerçekleşitrimesi umulan parti daha önce aynı konu nedeni ile kapatma kararı ile karşı karşıya kalıyordu. Bu yüzden olmasın demiyorum. Buna yol açması engellenecek düzenlemeler yapıldıktan sonra olması ne yazıkki daha sağlıklı. Başörtülü kadınların burada bir kez daha Ak Parti'ye güvenmeleri gerekir tüm bu olayları okuyarak.

- Türkiye'de Nükleer Enerji Santrali Yapılmalı mı ?
Sizin bu konuda yazdığınız ''Nükleer Romatizm'' başlıklı son makalenize tamamen katılıyorum. Yapılmalı ancak olması gerektiği şekilde yapılmalı. Tamamen karşı çıkmak bilinçsizliktir. Ancak yüksek bilinçle olması gerekenlerin yapılmadığını görerek eleştirmek de insanımızın hakkı.

- Ergenekon Davası İle İlgili  Degerlendirmeleriniz Nedir ?
Hukuki konularda yapılan yorumlar çok hassas konular. İsterdim ki yargı bu saygınlığı bugüne kadar on yıllardır korumuş olsaydı ve ben de konuşmasaydım yargıda devam eden bir dava ile ilgili. Çürük elmalar ile sağlam elmaların bilerek karıştırıldığı izlenimi var. Davaya zarar vermek isteyen çevreler bu konuda güzel bir oyun oynama peşindelerdi ilk günden beri. Aydınlara bu durumu halka anlatma konusunda büyük görev düşüyor. Kuvvetler ayrılığı prensibi iyi kavranmıyor ve olan herşey hükümetin insiyatifi ile algısı hakim. Yargı mensuplarına büyük görev düşüyor düşüyordu bugüne kadar. Ümidim her yargı mensubu ideolojik aidiyetinden sıyrılarak ve orda olmalarını kimseye borçlu hissetmeden objektif kararlar için çalışmayı benimsesin. Çok uzun konuşabiliriz bu konuyu.

- Güneydoğu ve Kürt Meselesi Hakkındaki Değerlendirmelerinizi Alabilirmiyim ? Demokratik Açılım Sizce Başarılı Gidiyor Mu?
Demokratik açılım çok isabetli bir başlangıçtı ancak önü tıkanmak istendi. Bazı çevreler bu adımı sabote etmeye gayret etti. Özellikle Güneydoğu bölgesini temsil ettiğin iddia eden bazı gruplar sınırdan dönüşleri sabote etti. Ben o dönemde de tabloyu o kadar karamsar karşılamamıştım ama bu durumu abartanlar ortalığı bulandırmayı seçti. Kürt meselesi özgürlükler meselesidir. Kürt kökenli vatandaşların hizmeti görüp değerlendireceğine inanıyorum. Bölgenin feodal etkiden sıyrılması da önemli elbette. Demokrasi bölgeye gittiğinde Türkiye'nin önü açılmış olacaktır. Terör sorununda demokratik açılımla ciddi başarı elde edildiği bir gerçek. Seçim sonrası Yeni Anayasa'ya dair umutlar bölgede hakim. Ben Güneydoğuda çok dolaştım. Diyalog lazım ve çok önemli.



09 Nisan 2011

Twitter : @cngz_kync