21 Nisan 2011

SÖYLEŞİ : Ak Parti Edirne Mv.Adayı TUNA BEKLEVİÇ

Konuğum , Ak parti Edirne Mv.Adayı  Sayın Tuna Bekleviç.  Adaylığının Edirne 2.sıradan açıklanmasının hemen ardından ismi basında ve kulislerde çok konuşulan bir isim haline gelen Sayın Tuna Bekleviç ile hem kendisini daha yakından tanımak için, hem de adaylığına uzanan süreci söyleştik.

-Sayın Bekleviç, yeni dönemde hizmete talip olarak aday adayı oldunuz ve bu talebiniz Ak Parti yönetimi tarafından da olumlu bulununca, Edirne 2.Sıradan Mv.Adayı gösterildiniz. Öncelikle tebrik ediyor başarılar diliyorum. Söyleşimize ‘’Aday olduğunuzda neler hissettiniz ?’’ sorusuyla başlamak isterim.
Bir Edirneli olarak 92 yıl Osmanlı İmparatorluğu’na başkentlik yapan Edirne’den aday olmak beni çok heyecanlandırdı. Aynı zamanda da çok sevindirdi.

-Aday gösterilmeniz sizin için süpriz oldu mu ? Aday gösterileceğinizden eminmiydiniz ?
Edirne’de hepsi birbirinden değerli aday adayları bulunuyordu. Diğer aday adaylarımız gibi hepimizin gönlünde aday olmak yatıyordu. İsmimi listede görünce çok sevindim. Başbakanımızın çok ince detayları değerlendirdiğini düşünüyorum. Listemizde ilk sıraya son derece deneyimli bir siyasetçi Mehmet Müezzinoğlu’nu tercih etmesi Edirne için ciddi bir kazanımdır. Genç bir siyasetçi olarak benim adıma da bir fırsattır. Üçüncü sırada da Keşan’dan bir hanımefendinin yer alması tüm dengelerin gözetildiğini hissettiriyor. 

-İsminizi adaylar arasındaki gençler kategorisinde değerlendirmek mümkün, 1977 doğumlu olduğunuzu biliyorum, genç yaşta bu denli ciddi bir sorumluluğa talip olmanın sizin açınızdan ne gibi avantaj ve dezavantajları olabilir ?
Partimizde genç yaşta ciddi başarılar elde etmiş isimler var. Egemen Bağış, Ali Babacan, Mehmet Şimşek ve Suat Kılıç gibi tek nefeste sayabileceğim ilham alınabilecek başarılı örnekler bulunuyor. Bende her biri farklı alanlarda faaliyet gösteren üç ayrı sivil toplum örgütü ve bir siyasi partinin genel başkanlığını üstlendim. Bu süre zarfında deneyim elde ettiğimi düşünüyorum.

-Tam olarak ne zaman ve neden Ak Parti den aday adayı olmaya karar verdiniz ?
Biz partiyi kurarken demokratikleşme sürecini Türkiye’nin tüm kılcal damarlarına yaymak istiyorduk. Güçlü Türkiye’nin milleti merkezine alan yeni bir anayasa ile mümkün olacağına inanıyorduk. 10 yılı aşkın süredir binlerce genci 2023’te Güçlü Türkiye hedefi çerçevesinde siyasete kazandırmak istedik. Bugün Sayın Başbakan’ımızın açtığı vizyon zaten kendisini demokrat olarak tanımlayan tüm gençleri kapsayan kapsamlı bir vizyondur. Ben sadece aday olmak için değil geleceğimizin değerlerin bu partide olduğuna inandığım için ben de varım dedim. Adaylık süreci bu uzun yolculuğun sadece başlangıcıdır.

-Peki herkesce malum siyasi biyografinizde bir süre öncesinde sizi GTP (Güçlü Türkiye Partisi) Genel Başkanı olarak hatırlıyoruz,dolayısıyla buna dair bir kaç sorum da olacak, Sayın Bekleviç, GTP halen faal bir parti midir şu anda?
Güçlü Türkiye Partisi aktiftir.

-GTP nin Ak Parti nin kapatılması durumunda kullanılacak yedek bir parti olduğu söylenmişti bir dönem, gerçekten o amaçla mı kurulmuştu, yoksa program ve idealleri olan farklı bir partimiydi GTP ?
Herşeyden önce GTP 2006 yılında gençler tarafından kurulan bir siyasi partidir. Kapatma davası ise 2008 yılında açılmıştır. Yani GTP ile AK Parti’nin birbiri ile ilişkilendirilmesi mümkün değildir.

-Sayın Başbakan ile GTP kuruluşu sırasında ve / veya öncesinde bir tanışıklığınız yada teşviki mesainiz oldu mu?
Forum İstanbul Hedef 2023 isimli bir toplantı serisinin açılış konuşmaları esnasında Başbakanımızla tanışma imkanımız oldu. Bende ilgili toplantıda 2023’te Güçlü Türkiye isimli bir konuşma gerçekleştirmiştim. Konuşmam akabinde Başbakanımızın incelik göstererek şahsımı tebrik etmesi beni çok onurlandırmıştı. Başbakanımızın konuşmasından da son derece etkilenmiştim.  İkinci görüşmemiz 2004 yılında kaleme aldığım “2023” isimli kitabı ayaküstü kendisine takdim etme fırsatı bulduğum zamandı.

-Ak Parti saflarına katılmaya karar verirken yakın çevrenizden nasıl bir tepki aldınız ? Destek mi oldular yoksa olumsuz tepki mi verdiler?
Türkiye’nin süratle iki partili bir yapıya dönüştüğüne inanıyorum. Böyle bir zeminde bir yanda Ergenekon sanıklarını meclise taşımaya gayret eden bir siyasi partiyi görünce Sayın Başbakanımızın demokratikleşme mücadelesinde yanında olmanın her demokrat gencin bir sorumluluğu olduğuna inanıyorum. Yakın arkadaşlarım ve ailemde bu gerçeği gördüklerinden ötürü kararımı son derece desteklediler.

-Ak Partiye projelerinizle ve yeni çözüm önerilerinizle mi katıldınız ?  Öncelikle Edirne’li seçmenlerinize ve tabii ki bununla birlikte diğer illeride kapsayan seçim vaadlerinizden ve projelerinizden bahsedermisiniz  ?
Özellikle Edirne ile ilgili birçok somut projemiz var. Ben özellikle yaşıtlarımın istikballerini Edirne dışında aramasından çok rahatsız oluyorum. Bu konuda çalışmalar yapmak, gençlere iş imkanları yaratacak projeleri kolaylaştırmak istiyorum. Bu doğrultuda Edirne'yi bir cazibe haline getirecek eğitim ve ticaret alanında projeleri hayata geçirmek için çalışacağız. Bu konuda kampanya döneminde birçok sürpriz proje lanse edeceğimizi düşünüyorum.

-2000 Yılında ‘’Ekonomistler Platformu’’ adında bir platform oluşturdunuz, bu platform faaliyetlerine devam ediyor mu? Kuruluş gayesinden biraz bahsedermisiniz ?
Ekonomistler Platformu kurucusu ve yönetim kurulu başkanı olduğum ilk sivil toplum örgütü oldu. Platform çok kısa sürede 21 bin üyeye ulaştı. Yurt içi ve yurt dışında birçok ekonomi politikaları zirvesi düzenledi. Yüzlerce toplantı, seminer ve konferans gerçekleştirdi. Sayısız bakan ve uzman ağırladı. Ekonomi politikaları alanında uzmanlaşan platform bugün de çalışmalarını sürdürüyor.

- 2005 te Amerikan Dış İşleri’nin sizi “International Visitor Leadership Program” ına davet ettiğini de görmekteyiz. Bu program çerçevisinde ABD`de New York, Washington D.C., Seattle, Chicago, Minneapolis, Austin, Dallas, Los Angeles, Cincinnatti, Atlanta, Iowa City, Boston, Miami şehirlerinde seminerler verdiniz, seminerlerin konu ve kapsamları hakkında bizlere bilgi aktarırmısınız ?
ABD’nin bir çok şehrinde konferanslar düzenleme imkanım oldu. Bu konferanslar dahilinde ABD’de yaşayan Türklerle bir araya gelerek ABD’de Türklerin daha etkin nasıl örgütlenebilirler onları tartıştık. Bu vesile ile tanıştığım ve ABD’de hala görüştüğüm yüzlerce Türk dostum bulunuyor.

-‘’Kağızman Modeli’’ adlı 2004 te bir kitabınız yayınlanmış. Biraz bu kitabin içeriğinden ve var ise yeni kitap çalışmalrınızdan bahsedermisiniz?
2004 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin liderliğinde Kars ili Kağızman ilçesinde bir Yatılı İlköğretim Bölge Okulu’nun fiziki koşullarının iyileştirilmesi ve eğitimin güçlendirilmesi çalışmasını yönetme imkanım olmuştu. Kağızman’da bulunduğumuz zamanı anlattığımız bir kitap kaleme aldık. Şu an yeni bir kitap projem bulunmuyor.

-Son olarak, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt hakkında, suç duyurusunda bulunduğunuzu hatırlıyorum. Bu duyuru sonrasında neler yaşadınız ? Olumlu ya da olumsuz tepkiler aldınız mı? Bu suç duyurusu sonrasında aslında yargılanamayacağını bildiğiniz halde, suç duyurusunda bulunmakla neyi amaçlamıştınız ?
Öncelikle bu konuları artık özgürce konuşabiliyor olmamızı AK Parti’ye borçlu olduğumuzu düşünüyorum. 2006 yılında demokratikleşme sivilleşme gibi değerler insanların endişelendiği ve dokunmak istemediği konulardı. Biz bu alanda çok mücadele ettik. Bizden sonra çok davalar açıldı. O günleri bizzat yaşayan ve şahit olan kesimlerin bugün Ergenekon sanıklarını aday göstermesini anlamakta güçlük çekiyorum. Ben oligarşik bürokrasinin demokratik siyaset kurumunu boğmaya çalıştığı her an dik durmaya gayret ettim. Bu duruşumu hep muhafaza edebildiğimi düşünüyorum. Kendisini demokrat olarak tanımlayan herkesinde çözümü sandıkta araması gerektiğini düşünüyorum.

Milletvekili adayları ile söyleşilerim devam edecek, bir sonraki söyleşimde, konuğum ve sizlerle buluşmak üzere hoşçakalın.

13 Nisan 2011
Twitter : @cngz_kync